UITSLAG wielerwedstrijden nieuwelingen 2016

Achille Deribreux wint op Hoge Buizemont

De organisatoren van Jong en Moedig mochten 57 deelnemers verwelkomen aan de inschrijvingstafel van de Grote Prijs André Spitaels.

De wedstrijd begon met een tiental minuten vertraging omdat eerst nog een wagen op het parcours moest getakeld worden.

Reeds in de eerste ronde trokken Zion Punnewaert en de Nederlander Cornee Jansen in de aanval. In de derde ronde moest Zion Punnewaert echter de rol lossen. De Nederlander ging op zijn eentje door en behaalde een voorsprong van 50 seconden. Halverwege de wedstrijd naderde het peloton even tot op 17 seconden, maar Cornee Jansen schakelde een tandje bij en dreef de bonus terug op tot een halve minuut.

Met nog drie ronden te rijden kwam er uiteindelijk reactie van Joost Bekaert en Achille Deribreux. Het gat naar de koploper werd toe gereden en op 11 kilometer van de finish trokken Bjarne Laroy, Fabio Van Den Bossche en de Brit Zach Bridges in de aanval. Het drietal kreeg echter geen vrijgeleide van het peloton.

Bij het ingaan van de laatste ronde probeerde de Brit Owain Roberts weg te rijden, maar alles kwam terug samen. Op de laatste klim van de Zavelstraat kon Achille Deribreux uiteindelijk het verschil maken. Het Waaltje haalde de eindstreep met een kleine voorsprong. In de spurt voor de ereplaatsen lieten de Britten Joshua Price en Zach Bridges de rest van het deelnemersveld achter zich. Voor Achille Deribreux was het de derde zege van het seizoen.

Uitslag: 1. Achille Deribreux; 2. Joshua Price (Gbr) op 3”; 3. Zach Bridges (Gbr); 4. James Codd (Gbr); 5. Fabio Van Den Bossche; 6. Thomas Naudts; 7. Solomon Kerfoot Robson (Gbr); 8. Gregory Slock; 9. Arthur Senrame; 10. Jonas Delaere; 11. Ben Kerremans; 12. Audric Leleu; 13. Anton Ferdinande; 14. Bjarne Laroy; 15. Aiden Vanderbeke; 16. Owain Roberts (Gbr); 17. Klaas Van Dorsselaer; 18. Pierre Despontin; 19. Loewie De Smet; 20. Matisse Boelaert; 21. Ricky De Geest; 22. Lars Lefever op 6”; 23. Wannes Vanden Bussche; 24. Robbe Sabbe; 25. Jason Van Compernolle

Luc Vander Putten